marți, 8 octombrie 2013

Casatoriti, dar separati de birocratie


        Cum e posibil ca doi oameni casatoriti sa stea in aceeasi casa dar sa fie nevoiti sa aibe domicilii separate? Pai daca traim in Romania lucrul acesta este foarte posibil! Si foarte normal din punct de vedere al autoritatilor romane sa nu ia atitudine in astfel de cazuri, ca al meu.
         Cum sta treaba mai exact:
-                      Sotul locuieste intr-o garsoniera anl (cand a obtinut-o eram impreuna, statea impreuna, dar nu eram casatoriti).   Dupa casatorie a trebuit sa-mi schimb buletinul si mi s-a parut corect sa avem si acelasi domiciliu trecut pe cartea de identitate, iar aici ce sa vezi:
-                        La politie mi s-a zis ca trebuie sa fiu trecuta in fisa tehnica atasata contractului de inchiriere de pe numele sotului si trebuie sa ajung la primarie pentru asa ceva. Ok, mi-am zis, hai la primarie, acolo SURPRIZA: vor copie dupa C.I.!!!, declaratie notariala ca nu detin teren (pentru ea aveam nevoie de CI!!), pentru cei care nu stiu CI este anulata in momentul casatoriei deoarece se schimba numele. NU aveam cum sa fiu trecuta inainte de casatorie in contractul de inchiriere pentru ca nu aveam nici un grad de rudenie, iar un chirias nu poate lua in chirie un alt chirias. Cum este posibil ca un astfel de caz sa nu fie trecut in legislatie? Ce inteleg din asta? Ca daca stai intr-o garsoniera ANL nu te poti casatori! !!  Trebuia sa te casatoresti inainte sau sa fi atent sa-
ti alegi pe cineva care nu detine nici un teren daca vrei sa iti pastrezi domiciliul!
-                    Cum e posibil sa existe acest cerc vicios?  Sunt convinsa ca nu e prima situatie de genul asta. De ce nu este reglementata cumva in lege sau intr-o hotarare de guvern?
-                     Si mi se mai spune si cu nonsalanta faptul ca trebuia sa fiu trecuta inainte in contract! Adica sa ma casatoresc cand vrea primaria sau cum?
      Si uite asa am ajuns sa fiu casatorita, dar sa am o alta adresa trecuta in CI decat cea a sotului, o situatie care mie mi se pare extrem de absurta! in conditiile in care locuim impreuna.

Asta este PE SCURT una din situatiile absurde cu care se intalnesc multi oameni in Romania, sunt convinsa ca fiecare dintre voi ati ajuns intr-o situatie care a dus la un cerc vicios, din care parca nu ati avut iesire. Sunt convinsa ca au fost multi in situatia mea. Birocratia ne omoara in Romania! Ne imbatraneste inante de vreme. 
   Multi legi sunt votate fara a fi analizate cum trebuie, iar in momentul in care un caz ajunge mediatizat, guvernantii inaspresc legea respectiva + avem parte de mai multa birocratie, lucru care ne complica viata.
   Si va las in compania unui filmulet care descrie PERFECT situatia din Romania:


Un comentariu:

  1. Eu cred in unele cazuri in a doua sansa , divorteaza si marite-te din nou :D Glumesc.
    Anl platit sau nu , ( o spun din auzite nu din cunostinte propri) daca nu ma insel timp de 5 ani ,ceva de genu, cel care a primit "contractul de inchirieire" nu are voie sa inchirieze apartamentul sau sa ia in spatiu .
    Bine acum depinde de sotul tau daca la platit integrral sau o face lunar dar totusi ...va-ti casatorit .

    RăspundețiȘtergere